لینک کوتاه مقاله
تگ‌ها
  • آموزش نقاشی برای مبتدیان
  • آموزش نقاشی
  • راهنمای نقاشی
  • مراحل یادگیری نقاشی
  • یادگیری نقاشی
به اشتراک گذاری

راهنمای آموزش نقاشی برای مبتدیان در 7 مرحله

برای شروع کردن آموزش نقاشی، باید یکسری از نکات را بدانید. برای مثال با چه تکنیکی نقاشی را شروع کنید؟ برای شروع نقاشی چه ابزاری نیاز است؟ آکریلیک ساده تر است یا آبرنگ؟ جواب تمامی این سوال ها و مسیر آموزش طراحی و نقاشی در این مقاله به صورت هفت مرحله گام به گام برای مبتدیان توضیح داده شده است.

تاریخ انتشار: 1400/02/20

مرحله 1: چرا می خواهید نقاشی بکشید و چه چیز میخواهید خلق کنید؟

قبل از اینکه بیرون بروید و تمام وسایل هنری جدید خود را بخرید، باید در نظر بگیرید که چرا دقیقاً می خواهید نقاشی بکشید. پاسخ های شما نحوه کار شما و تمرکز شما بر یادگیری را تعیین خواهد کرد. من اعتقاد ندارم که یک مسیر یادگیری ثابت وجود دارد که همه باید برای تسلط بر نقاشی آن را دنبال کنند. هر کس گرایش ها، علایق و مهارت های طبیعی مختلفی دارد که تعیین کننده مسیر یادگیری بهینه اوست. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، لحظه ای را در نظر بگیرید. به هر حال، مهم این است که شما خودآگاهی داشته باشید که چرا در وهله اول این کار را می کنید و می خواهید از آن چه نتیجه ای بگیرید.
آموزش نقاشی مقدماتی

مرحله 2: تکنیک و سبک هنری مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

مهم است که بدانید با چه تکنیکی میخواهید وارد دنیای نقاشی شوید. برای مثال آکریلیک بهتر است یا رنگ روغن؟ مدادرنگی برای شروع بهتر است یا پاستل؟
پاسخ این سوالات بستگی به علاقه شما دارد. البته هر متد و سبک هنری ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. برای مثال: اگر اکریلیک را انتخاب میکنید باید بدانید که اکریلیک به طور گسترده ای مورد علاقه کسانی قرار می گیرند که تازه کار خود را با رنگ آمیزی شروع می کنند زیرا استفاده از آنها آسان است و به مواد خاصی نیاز ندارند. نکته منفی این است که آنها خیلی سریع خشک می شوند. اگر علاقه به آبرنگ هستید باید بدانید که بدلیل جذب آب توسط کاغذ، در آبرنگ شما قادر به اصلاح زیاد خطاهایتان نیستید و تا حدی باید کم اشتباه تر باشید. بنابراین من به هنرجویان مبتدی، آکریلیک را برای شروع نسبت به آبرنگ، پیشنهاد میکنم.
تکنیک های هنری و نقاشی

مرحله 3: ابزار نقاشی خود را تهیه کنید.

وسایلی که تهیه می کنید بسته به تکنیک و متد هنری انتخابی شما، متفاوت است. فقط این نکته را در نظر بگیرید در ابتدای کار به همه ابزار باهم نیازی پیدا نمیشود. میتوانید ابزار اصلی را تهیه کنید و مرور زمان و بسته به نیاز، بقیه ی ابزار هم تهیه کنید.
ابزار مورد نیاز نقاشی

مرحله 4: با مبانی هنر آشنا شوید.

من معتقد به یادگیری کارآمد و نه اتلاف وقت هستم. اگر نمی دانید چه می کنید می توانید سالها تمرین کنید و به سختی پیشرفت کنید. بنابراین برای شروع لازم است با مفاهیم و مبانی اولیه هنری آشنا باشید. مثل: اصول هنر، رنگ، ارزش، ترکیب، لبه ها، برس کاری و تکنیک و غیره.
اینها همانهایی است که من ارکان اصلی نقاشی می دانم. مهم است که شما زودهنگام با آنها آشنا شوید، زیرا آنها به شما کمک می کنند بفهمید وقتی برس شما به بوم می رود دقیقاً چه اتفاقی می افتد.
مبانی هنر

مرحله 5: تصمیم بگیرید که ابتدا می خواهید چه چیزی را نقاشی کنید.

یکی از جنبه های چالش برانگیز نقاشی قبل از برداشتن قلم مو، مداد یا هر ابزار دیگری، انتخاب یک موضوع برای رنگ آمیزی است. موضوع کاملا باید الهام بخش و چالش برانگیز باشد. شما باید نیاز به رنگ آمیزی آن داشته باشید.
آموزش نقاشی از پایه

مرحله 6: اولین نقاشی خود را بکشید

شما اکنون آماده ایجاد اولین نقاشی خود هستید. هر چند فقط یک هشدار، سخت تر از آنچه به نظر می رسد خواهد بود! هنرمندان اصلی این کار را بی دردسر نشان می دهند، اما فراموش نکنید که آنها سالهاست، حتی در بعضی موارد دهه ها نقاشی می کشند. پیشنهاد اصلی من برای اولین نقاشی شما شروع کلی است. سعی کنید برداشت اولیه خود را از موضوع ثبت کنید. در مورد موضوع از نظر شکل و رنگ فکر کنید. سپس می توانید نقاشی را اصلاح کرده و جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید.
نقاشی کشیدن

مرحله 7: بررسی و بهبود

هنگامی که اولین نقاشی خود را خلق کردید، وقت آن است که یک قدم به عقب برگردید و بررسی کنید که چه چیزی درست رفته است، چه اشتباهی رخ داده است و کجا می توانید پیشرفت کنید. تا زمانی که شما نوعی اعجوبه نباشید، اولین نقاشی شما یک شاهکار نخواهد بود اما اشکالی ندارد. همه به عنوان آماتور شروع می کنند، حتی استاد.