لینک کوتاه مقاله
تگ‌ها
  • آموزش فوتورئالیسم
  • سبک فوتورئالیسم
  • نقاشان فوتورئالیسم
  • نمونه آثار فوتورئالیسم
  • تفاوت هایپر رئالیسم با فتو رئالیسم
به اشتراک گذاری

تفاوت هایپر رئالیسم با فتو رئالیسم چیست؟

اگر بخوایم بصورت ساده تفاوت این دو را بیان کنیم، هایپر رئالیسم همان فتو رئالیسم هست اما بیشتر از آن در نقاشی ها به جزئیات کوچک اغراق آمیز توجه شده است. همانند نشان دادن مو های ریز پرز مانند، بافت پوست، قطرات کوچک، هایلایت های بسیار ظریف و…

تاریخ انتشار: 1400/03/07
هایپر رئالیسم به عنوان فتو رئالیسم پیشرفته شناخته می‌شود این سبک به تازگی توسعه یافته و هنوز تفاوت های ظریفی در خود دارد. هنرمندان فتورئالیست تمام قصدشان این بود تا نقاشی هایشان را به همان اندازه دوربین عکاسی دقیق تر کنند تا چشم انسان نتواند بین عکس اصلی و نقاشی تمایز قائل شود. در حالی که هنرمندان هایپرئالیست پا فراتر گذاشتند و این تکنیک را حتی بیشتر از فتو رئال گسترش و افراط دادند.آنها صرفا عکس را با جزئیات بالا کپی نمی کنند ، آنان با بینشی که در خود به وجود آوردند در رنگ‌ها ، سایه‌ها و ترکیب ها ،نورها تغییراتی در جهتی مناسب ایجاد می‌کنند تا اثری منحصر به فرد و با کیفیتی بیش از عکس خلق کنند و اصلی ترین تمایز آنها از فتو رئالیسم ها این است که آنان از عکس هم فراتر می‌روند و اینجاست که هنر از تکنولوژی سبقت می‌گیرد و رسالت یک هنرمند هایپر رئالیسم را به سر انجام می‌رساند.
تفاوت هایپر رئالیسم با فتو رئالیسم
گاتفرید هلن واین- نقاشی هایپر رئالیسم
هایپر رئالیسم
هنرمند هایپر رئالیسم باید از تکنیک ، توانایی ، درک هنری ، بینش و شناخت بالایی برخوردار باشد تا بتواند تمام پیچیدگی ها و سطوح واقعیت را در آثاری واقعی تر از خود واقعیت خلق کند. هایپر رئالیست ها آثار خود را از روی چیزی میکشند اما بعد از اتمام گویی مدلی از قبل وجود نداشته ، به عبارتی به همان اندازه که کار آنها واقعیت دارد به همان اندازه غیر واقعیست و زاییده ذهنی توانمند است. در حقیقت می‌خواهند هنر مدرن را سرزنش کنند و نوعی شورش زیبا شناختی علیه معیار های دنیای هنری مدرن برپا نمایند.
هایپر رئالیسم