لینک کوتاه مقاله
تگ‌ها
  • انواع رنگ روغن نقاشی
  • رنگهای مورد نیاز نقاشی
  • نقاشی رنگ روغن
  • بهترین برند رنگ روغن نقاشی
  • رنگ روغن نقاشی
به اشتراک گذاری

انواع برندهای رنگ روغن

اگر علاقه مند به نقاشی با رنگ روغن هستید و به این هنر ارزشمند قدیمی علاقه‌مند اید، بی‌شک برای شروع کار به یک رنگ روغن خوب نیاز دارید. وقتی نوبت به انتخاب رنگ روغن می‌شود، گزینه‌های ایرانی و خارجی زیادی در دسترس است. در این مقاله، به معرفی چند برند معروف رنگ روغن موجود در بازار ایران می پردازیم.

تاریخ انتشار انواع برندهای رنگ روغن تاریخ انتشار: 1400/04/11

رنگ روغن وینزور وینتون

هرچند این نوع رنگ در اصل برای هنرجویان تولید شده است، ولی نقاشان حرفه ای و همه هنرمندانی که با رنگ و روغن کار می کنند قطعا با نوع وینتون رنگ روغن وینزور آشنایی دارند و نام این برند بزرگ و خوش نام را شنیده اند. رنگ روغن وینزور مدل وینتون (winton)، مناسب جهت استفاده هنرمندان حرفه ای و آماتور می باشد. در کارخانه وینزور سعی شده تا همه رنگ ها با حفظ اصالت رنگ دانه و به بهترین نحو ممکن ساخته شوند و کیفیت محصول به خوبی و با دقت بالایی حفظ شده است.
انواع برندهای رنگ روغن

رنگ روغن وینزور آرتیست

نوع آرتیست رنگ روغن وینزور، روغنی و درخشان بوده و دارای طیف گسترده ایی از ۱۱۵ رنگ است. رنگ روغن های وینزور دارای ثبات رنگی خاصی هستند و همین موضوع در کیفیت این رنگ ها بسیار اثر گذار بوده و باعث می شوند بعد از خشک شدن، مانند بعضی از برند های نامرغوب، رنگ به زردی نزند. همچنین تا زمانی که رنگ بر روی سطح کار است ثبات داشته باشد. نوع آرتیست رنگ روغن وینزور در مقایسه با نوع وینتون دارای طیف زیادتری از رنگ ها بوده و همچنین قیمت گران تری دارد.
رنگ روغن آرتیست وینزور

رنگ روغن اشمینک

رنگ روغن اشمینک ( Schmincke )، یکی دیگر از بهترین مارک های رنگ روغن نقاشی میباشد. این محصول بسیار با کیفیت، یک برند آلمانی است. اشمینک رنگ های خود را بر اساس کیفیت و تنوع رنگی به ترتیب در 4 نوع کالج (College)، آکادمی (AKADEMIE) ، نرما (Norma) و موسینی (MUSSINI) تولید می کند. نوع موسینی که حرفه ای ترین است و شرکت اشمینک ادعا دارد که آن را بر اساس فرمول استادان بزرگ می سازد. این برند دارای پوشش دهی خوب، قدرت رنگی بالا، خشک شوندگی مناسب و مقاومت در برابر نور است. این امر باعث میشود که این برند جزو بهترین ها باشد.
رنگ روغن اشمینک

کلاس آکادمی

در این کلاس 48 رنگ در تیوب های 60 میل و 38 رنگ در تیوب های 200 میل موجود است. همینطور در این کلاس می توان سفید تیتانیوم را در تیوب های 500 میل تهیه کرد. در این محصول از روغن آفتاب گردان استفاده می شود و این رنگها برای مرتبه آموزشی و Student مناسب می باشند.

کلاس نرما

این رنگ نیز در دسته رنگهای حرفه ای قرار میگیرد و با فرمولهای مدرن تولید شده است که از کیفیت بسیار بالا و قابل قبولی برخوردار میباشد. شامل ۸۴ رنگ مختلف در تیوب های ۳۵ میل است. همچنین ۴۸ رنگ در تیوب های ۱۲۰ میل و ۱۲ رنگ در تیوب های ۲۰۰ میل را دارا میباشد. این رنگ با محیط زیست سازگاری بالا و قابل قبولی دارد. رنگهای این دسته نیز از درخشندگی و شفافیت بسیار بالا و چشم نوازی برخوردارند. این رنگها سه ماه پس از تولید در داخل تیوب قرار داده می شوند، دلیل این امر نیز کنترل کیفی حداکثری آن می باشد. کارشناسان اشمینک با این کار در پی آن هستند که از ترکیب صحیح رنگ دانه ها با روغن های موجود در این رنگها اطمینان حاصل نمایند. دوام و ماندگاری و خاصیت ترکیب پذیری این رنگ از نکات قابل توجه آن می باشد.
رنگ روغن اشمینگ

کلاس موسینی

رنگدانه ها در این کلاس از مواد ارگانیک و طبیعی و با کیفیت بسیار بالا تولید می شوند و فرمول تولید آنها نیز بر طبق تجربیات و تحقیقات اساتید قدیمی و بزرگ رنگ روغن تهیه شده است. مجموعه کلی رنگها در این کلاس ۱۰۸ رنگ می باشد. با تحقیقات و کنترل هایی که متخصصان شیمی بر روی این محصول انجام داده اند زمان خشک شوندگی آنها در سطح استاندارد می باشد و از ثبات و کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. این مجموعه در دو نوع تیوب ارائه می گردد. تیوبهای ۳۵ میل دارای ۱۰۸ رنگ می باشد و تیوبهای ۱۵۰ میل داری ۳۲ رنگ است. از خصوصیات رنگ اشمینک موسینی که انرا به یکی از بهترین مارک های رنگ روغن نقاشی تبدیل کرده درخشندگی بالای آن و همینطور نرمی، لطافت و خمیر گونه بودن آن است که ترکیب رنگها با یکدیگر را ساده کرده و کار ساخت و ساز نقاش را تسهیل می نماید.
رنگ روغن کلاس موسینی

رنگ روغن مایمری

مایمری یکی از قدرتمندترین و پر کیفیت ترین برندهای دنیا می باشد و در میان برندهای مشهور دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است . ایتالیا یکی از کشورهایی است که تاریخ آن توسط تاریخ نگاران و مستند سازان بزرگ و حرفه ای مکتوب شده است و نسل به نسل بدون کم و کاست منتقل شده است. فرمولهای رنگ سازی نیز بسیار دقیق و بدون اشتباه به نسل های بعدی رسیده است. ناگفته پیداست که ایتالیا از دیرباز یکی از مراکز و خاستگاههای نقاشی رنگ روغن در جهان بوده است. مایمری کلاسیکو در پایین ترین رده بندی قرار می گیرد. بعد از آن به لول آرتیست می رسیم که این رنگ به صورت سنتی تهیه می گردد در مجموعه مایمری کلاس آرتیست، ۱۰۲ رنگ وجود دارد. ۵ نوع سفید در تنهای مختلف و ۱۷ نوع رنگ که با استفاده از رنگ خاک در تنالیته های مختلف تولید شده برای نقاشان فراهم شده است. سه نوع زرد نیز در این مجموعه ارزشمند وجود دارد. تمام رنگها درخشندگی فوق العاده و قابل قبولی دارند و هیچ کدام از رنگها سمی نیستند.همین ویژگی ها انرا به یکی از بهتر ترین مارکهای رنگ روغن نقاشی رسانده است. رنگها در تیوبهای ۲۰ میل و ۶۰ میل موجود می باشند.
رنگ روغن مایمری

رنگ روغن ریوز

کمپانی ریوز تحت لیسانس انگلستان تولید محصولات هنری خود برای هنرمندان را آغاز کرده است. این شرکت بر مبنای جدید از خلاقیت هنری و تکنیک‌های نقاشی تاسیس شده و محصولات متنوعی با تلکنوژی‌های جدید از جمله رنگ روغن، رنگ اکریلیک، آبرنگ، ابزارهای نقاشی، انواع ورنی و مدیوم، آبرنگ، گواش و ... را تولید نموده است. محصولات کمپانی ریوز از کیفیت خوبی برخوردار بوده و با برندهای قدیمی‌تر دسته هنر قابل رقابت است و سهم خوبی از بازار را برای خود کسب نموده است.من معمولا به هنر جویان خودم تهیه این برند را با توجه به قیمت و کیفیت مناسب پیشنهاد میکنم.
رنگ روغن ریوز

رنگ روغن شین هان

رنگ روغن شین هان ( ShinHan Oil Colors ) یک برند نسبتا جدید کره ای است که در دهه 80 میلادی تاسیس شده، شین هان یکی از بهترین مارک های رنگ روغن نقاشی که 32 محصول را تولید و از سال 1980 صادر می کند. رنگ روغن های این برند در دو مدل Professional و sh Oil Color تولید می شود.پرفشنال مدل حرفه ای تر و مستر کلاس آن است. سری پرفشنال ۱۰۹ رنگ و سری هنرجویی هم ۶۰ رنگ دارد.
رنگ روغن شین هان

رنگ روغن های ماریس

رنگ روغن های ماریس، شبیه بسیاری دیگر از رنگ های روغنی مورد استفاده در نقاشی، بر حسب حجم رنگ درون تیوپ، تک رنگ یا چند رنگ بودن تیوپ ها، معمولی بودن و یا حرفه ای بودن و سری های طلائی ، نقره ای ، ارتیست و مستر آرتیست و ... تقسیم بندی می شوند. رنگ روغن مستر ارتیست ماریس دارای طیف رنگهای گوناگون که دارای ۴۰ رنگ معمولی و ۴ رنگ متالیک میباشد ، محصول کشور چین بوده و در بازار ایران موجود می باشد.
رنگ روغن های ماریس

رنگ روغن سنت پترزبورگ

رنگ روغن های آرتیست لادوگا (Ladoga) از رنگ دانه هایی باکیفیت و ارگانیک ساخته شده و به عبارتی عاری از کبالت و کادمیُم هستند. غلظت زیاد رنگ دانه ها باعث شده است تا رنگ روغن لادوگا ماندگاری طولانی داشته باشد. ضمن اینکه این رنگ دانه ها در برابر نور بسیار مقاوم هستند تا نقاشی شما با گذشت زمان کم رنگ نشود. نکته ی قابل توجه در این سری از رنگ روغن های لادوگا این است که رنگ روغن داخل تیوپ هایی که با علامت A مشخص شده اند، کاملاً با توناژ رنگ اصلی مطابقت دارد. اگر می خواهید تکنیک های گوناگون نقاشی را امتحان کنید، رنگ های لادوگا ابزار مناسبی برای این کار هستند.