لینک کوتاه مقاله
تگ‌ها
  • میکس مدیا
  • آموزش میکس مدیا
  • تکنیک میکس مدیا
  • نقاشی مدرن
  • آموزش میکس مدیا در کرج
به اشتراک گذاری

میکس مدیا چیست؟

میکس مدیا که به عنوان یکی از تکنیکهای نقاشی مدرن یا دکوراتیو در بین هنرمندان به خوبی جا افتاده، به دلیل استفاده همزمان از متریال های مختلف دست هنرمند را برای خلق اثر باز گذاشته و میتواند کار را به طریقی متفاوت اجرا کند و در یک اثر از چندین بافت و فرم و متریال مختلف استفاده نماید.

تاریخ انتشار میکس مدیا چیست؟ تاریخ انتشار: 1400/05/01

تاریخچه میکس مدیا

لغت ميكس مديا از دوره پسا مدرنيته هنری در قرن بيستم مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از هنرمندان مشهور این سبک شامل مکس اِرنست، اِدگار دگا، مارسل دوشامپ، پاول کِلی، پابلو پیکاسو و مَن رِی میشوند. هنرمندانی که در عصر های مختلف کار میکردند و به سبک های مختلفی علاقه داشتند، در استفاده ی همزمان رسانه های هنری مختلف با یکدیگر مشترک بودند. برخی از آثار مشهور در عرصه ی میکس مدیا شامل “صندلی ساخته شده از نی بهمراه جسم بی جان” از پابلو پیکاسو در سال ۱۹۱۱-۱۹۱۲، “برهنه ی آبی رنگ دو” از هنری ماتیسه در سال ۱۹۵۲، و اثر ریچارد همیلتون در سال ۱۹۵۶ به نام “چه چیزی خانه های امروزی را متفاوت و خوشایند ساخته است؟” میشود. بسیاری از هنرمندان، همانند گرداورندگان، کنجکاو عناصر قابل لمس میکس مدیا بعلاوه ی نمایش دو یا سه بعدی آن هستند. اگرچه زمانی که نوبت به ترکیب مواد میرسد، بسیاری از هنرمندان به آموزش فنی خود تکیه میکنند، اما آنها اغلب روش ها و ترکیب سبک ها را هنگام کار با میکس مدیا کشف میکنند و این امر است که موجب میشود تا این این هنر بطور مداوم پیشگام و دائما در حال تحول باشد.
کلاس میکس مدیا در کرج

تکنیک ها و مواد مورد استفاده در میکس مدیا

هنرمندان مواد گسترده ای را برای خلق میکس مدیا بکار میگیرند. اشیائی همچون صدف های دریایی، سنگ ها، و الیاف طبیعی، سنگ ریزه، مهره ها، پارچه، کاغذ، خاک رس، جوهر، ماده رنگی(پیگمنت)، رنگ، روکش طلایی، زغال، فلز، خمیر پتینه و موارد بسیار دیگری را در کار خود مورد استفاده قرار می دهند.
بسیاری از هنرمندان از کار با میکس مدیا بهره میبرند، چون که انعطاف پذیری بسیار بالایی را برای آنها جهت خلق آثارشان مقدور میسازد.
آموزش میکس مدیا در کرج
از تکنیک میکس مدیا برای شکستن مرز های بین رشته های هنری استفاده می شود. به عنوان مثال می توانید در نقاشی خود از تکنیک های مجسمه سازی نیز بهره بگیرید. نقاشی میکس مدیا یک نوع اجرای هنری است که بسیار گسترده و انعطاف پذیر می باشد. این نوع تکنیک می تواند یک یا چندسبک هنری شما را از طراحی و نقاشی گرفته تا کلاژ و ترکیب مواد در بر بگیرد.
نقاشی میکس مدیا
تكنيك نقاشی با ورق طلا يكي از تكنيك هاي پر كاربرد در ميكس مديا است. تركيب اين تكنيك با ديگر تكنيك هاي هنري از جذابيت و محبوبيت خاصي برخوردار است. با اين حال مي توان تابلوهاي بسيار زيبايي تنها با همين متريال خلق كرد.
نقاشی با ورق طلا