لینک کوتاه مقاله
تگ‌ها
  • انواع مداد رنگی
  • بهترین برند مداد رنگی
  • نقاشی با مداد رنگی
  • کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج
  • بهترین مداد رنگی حرفه ای
به اشتراک گذاری

انواع مداد رنگی و بهترین برند مداد رنگی حرفه ای کدام است

مدادهای رنگی از طیف وسیعی از قیمت، کیفیت و قابلیت استفاده از درجه مبتدی گرفته تا درجه حرفه‌ای ساخته می‌شوند. غلظت رنگدانه‌ها در هسته، سبک بودن رنگدانه‌ها، دوام مدادرنگی و نرمی هسته، جنس چوب بکار رفته از عوامل تعیین‌کننده کیفیت یک برند و در نتیجه قیمت آن در بازار است.

تاریخ انتشار انواع مداد رنگی و بهترین برند مداد رنگی حرفه ای کدام است تاریخ انتشار: 1400/07/23
مدادرنگی یک ابزار هنری است که از یک هسته باریک و رنگدانه‌ای ساخته شده که در یک محفظه استوانه‌ای چوبی محصور شده است. برخلاف مدادهای گرافیتی و ذغالی، هسته مداد رنگی دارای موم یا روغن است و حاوی نسبت‌های مختلفی از رنگدانه ها و مواد افزودنی است.رنگ مداد رنگی ثابت و دائمی است. هسته مدادهای رنگی از رنگدانه‌های خیلی ریز آسیاب‌شده با موم سخت ساخته شده است. هر چه پایه روغن مداد رنگی بیشتر باشد مغزی مداد ما نرم‌تر خواهد بود. معمولا مدادهای رنگی یک پوشش چوبی دارند اما برخی از آنها بدون پوشش چوبی ساخته می‌شوند.
بهترین برند مداد رنگی
تاریخ اولیه مداد رنگی به شکل دقیق مشخص نیست ولی می‌دانیم که یونانیان باستان با ترکیب موم و رنگدانه‌های طبیعی نوعی مداد شمعی ساخته بودند. اولین مدادهای رنگی با پوشش چوبی، در قرن 19 میلادی و برای علامت‌گذاری ساخته شدند. شرکت آلمانی استدلر در سال 1834 میلادی مداد رنگی را اختراع کرد و مداد رنگی هنری در اوایل قرن 20 عرضه شد. در سال 1924 فابر کاستل و Caran d’Ache مداد رنگی هنری را اختراع کردند. مداد رنگی‌های هنری دارای رنگدانه‌های بیشتری هستند و مقاومت بالایی در مقابل محو شدن تدریجی رنگ‌ها دارند، همچنین، باید تا حد قابل قبولی در مقابل شکستن نوک و آب، مقاوم باشند.
کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج

انواع مداد رنگی ها

مداد رنگی‌هایی با پایه مغز موم: از یک چسب مومی برای نگه‌داشتن رنگ‌دانه‌ها داخل مغز مداد رنگی استفاده می‌کنند؛ که آن‌ها را با نام تجاری RoseArt یا crayola می‌شناسند. مداد رنگی‌هایی که در دوران دبستان استفاده می‌کردیم بر پایه موم بودند. نقاشان و هنرمندان حرفه‌ای به‌طورمعمول از مداد رنگی‌هایی که کیفیت بالا و سرب نرم‌تری (رنگ‌دانه زیادتر نسبت به چسب) دارند استفاده می‌کنند.استفاده از مداد رنگی‌های بر پایه موم ممکن است شما را بعد از طراحی دچار مشکل کند. چون این مداد رنگی‌ها گاهی اوقات باعث ایجاد روکشی سفید و نامعلوم بر روی اثر هنری شما می‌شود که به شکوفه موم معروف است.
انواع مداد رنگی
مداد رنگی‌های روغنی: در مداد رنگی‌های بر پایه روغن برای نگه‌داشتن رنگ‌دانه‌ها در کنار یکدیگر از یک چسب روغن گیاهی استفاده می‌کنند. مدادهای روغنی نیز ممکن است که در مغز خود موم هم داشته باشند اما مقدار آن در مغز نسبت به روغن بسیار کم است. مغز سربی این مداد رنگی‌ها سخت‌تر از مداد رنگی‌های پایه مومی است که منجر به شکستگی کمتر می‌شود و طبق انتظار مداد رنگی‌های روغنی در برابر آب مقاوم هستند. این مداد رنگی‌ها به‌راحتی مخلوط نمی‌شوند و لایه‌بندی کردن آن نسبت به مداد رنگی‌های مومی بسیار سخت‌تر است. ولی بااین‌وجود آن‌ها در هنگام نقاشی بقایای بسیار کمتری تولید می‌کنند و شکوفه موم نیز در هنگام استفاده از این مداد رنگی‌ها دیده نمی‌شود. مداد رنگی های آبرنگی: مدادهای آبرنگی یا مدادهای حل شونده در آب دارای ترکیب صمغ عربی در مغز خود هستند. صمغ عربی را می‌توان با محلولی که توانایی فعال کردن رنگ‌دانه‌ها را دارد مخلوط کرد درست مانند آبرنگ‌ها. تکنیک‌های مورداستفاده از این مداد رنگی‌ها کاملاً با دو مورد دیگر متفاوت است. همچنین سبک‌های بیشتری نسبت به آن دو دارد.
کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج

مداد رنگی حرفه ای پلی کروم فابر کاستل

همانطور که میدانید برند فابر کاستل یکی از بهترین و معروف ترین تولید کنندگان انواع وسایل طراحی و نقاشی ونوشت افزار می باشد. این برند باسابقه با داشتن محصولات با کیفیت بالا و کارایی خوب توانسته رضایت زیادی را در سراسر دنیا جلب کند . در مورد مداد رنگی نیز باید گفت یکی از بهترین مارک های مداد رنگی حرفه ای را داراست .اصلی‌ترین تفاوت مداد رنگی پلی کروم با سایر مداد رنگی‌های فابر کاستل در مرغوبیت مواد اولیه و به کار بردن روش‌های تخصصی در ساخت است.نوک مرغوب این مداد رنگی هنگام کشیدن انواع خطوط با ضخامت های مختلف و همچنین ایجاد سایه روشن، چه ملایم و چه شدید و پر کنتراست بسیار خوب و حرفه ای عمل می کند.با استفاده از این سری مدادرنگی می‌توانید به راحتی تا ۸ رنگ و گاهی تا ۱۲ رنگ را به صورت لایه لایه روی هم قرار دهید و حجم و کنتراست رنگ موردنظر خود را ایجاد کنید. همچنین قادر خواهید بود با بهره‌گیری از نوک و پهنای مداد رنگی‌های پلی‌کروم و کم و زیاد کردن فشار دست عمق و تیرگی رنگ مورد نظر خود را شکل دهید.
مداد رنگی فابر کلستل پلی کروم

مداد رنگی های حرفه ای پریسماکالر

بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور فعال در حوزه نقاشی، مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل را مناسب ترین ابزار برای نقاشی با مداد رنگی می دانند. البته برند آمریکایی پریسما کالر هم در بین این افراد محبوب می باشدکه میتوان گفت یکی دیگر از بهترین مارک های مداد رنگی حرفه ای می باشد.پریسما کالر تولید امریکا است و ۱۵۰ رنگ مختلف دارد. این مداد رنگی ها نیز از کیفیت رنگ های خوبی برخوردارند و هنگام استفاده کردن خشک و خشن نیستند و می‌توان با ترکیب رنگهای آن رنگ هایی خوب و قشنگ تشکیل داد. مداد رنگی های فوق حرفه ای پلی کروم پریسماکالر قابلیت ترکیب رنگ تا هفده لایه را دارند. پریسما کالر در کنار فابرکاستل پلی کروم حرفه ای ترین مداد رنگی های موجود هستند.که در بازار ایران به سختی پیدا میشود.
مداد رنگی فابر کلستل پلی کروم

مداد رنگی حرفه ای کرن داش Caran d’Ache

این برند سری مداد رنگی های بر پایه آب را به نام آکوارل میوزیوم تولید کرده است که یکی از بهترین مارک های مداد رنگی حرفه ای در سطح بسیار بالا و مناسب برای نقاشان ماهر می باشد. به دلیل ترکیب مناسب پیگمنت ها کار با این ابزار بسیار سهل و دلپذیر است. درخشش رنگی و زنده بودن آنها از دیگر خصوصیات بارز آن است. _ همانطور که گفته شد این مداد بر پایه آب تولید می شود و هماهنگی بسیار زیادی در ترکیب آن با آب وجود دارد. بطوری که با اضافه کردن مقدار مختصری رطوبت می توان افکتها و تنالیاته های بسیار دلپذیر و چشم نوازی را در کار ایجاد نمود. از طرف دیگر این محصول توانایی ایجاد رنگهای لایه ای و نرمی که با استفاده از مدادهای روغنی ایجاد می شود را نیز دارا می باشد. این مدادها در پیکج های 12 تا 80 موجود می باشند. اما کرن داش، سری دیگر حرفه ای را نیز تولید کرده است که سری کرن داش لومیننس می باشد.
کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج

مداد رنگی های حرفه ای درونت Dervent

این کمپانی سری مداد رنگی های درونت پروکلر را اخیرا به بازار عرضه کرده است. مغزی چهار میلیمتری این مداد در سیلندرهای هشت میلیمتری تعبیه شده است. این مداد بر پایه موم می باشد اما کمپانی درونت مدعی است که این محصول نقاط ضعف مدادهای مومی را ندارد. آنها به این نکته اشاره می کنند که خصوصیات این متریال بیشتر به مدادهای بر پایه روغن شبیه است قسمت انتهایی این مداد نمایانگر رنگدانه می باشد که یافتن رنگ مناسب را برای نقاش آسان می نماید. از نکات مثبت و مزایای این مداد می توان به قدرت رنگدانه های آن اشاره نمود و همینطور هماهنگی چشم نواز و عالی بین لِوِل های نرم و سخت آن نیز مثال زدنی می باشد. قدرت بلندینگ در این محصول نمره متوسط را کسب کرده است.
انواع مداد رنگی

مداد رنگی کرتا کالر

کرتاکالر یک شرکت اتریشی است که در زمینه نوشت‌افزار و لوازم هنری و مهندسی فعالیت می‌کند. این شرکت از زمان جنگ جهانی دوم، تمرکز خود را بر تولید مدادهایی با کیفیت بالا و مناسبب برای کارهای هنری گذاشته است. ویژگی منحصر به فرد مدادهای این شرکت، سبکی خاص این مدادها است. اما میتوان به عنوان مداد رنگیهای میان رده از آنها استفاده نمود.
کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج

مداد رنگی های استدلر

یکی از بهترین مارک مداد رنگی که همه‌ی دسته‌ها را پوشش می‌دهد استدلر staedtler است. در اینجا بهترین ویژگی‌های آن را برای شما شرح می‌دهیم. دارای مغزی هستند که مداد به‌راحتی روی کاغذ سر می‌خورد. تراکم مواد، این مداد را کمی سنگین می‌کند که باعث می‌شود به‌راحتی در دست بنشیند. سطح نرم لغزنده احساس مطلوبی دارد. این مداد مقاومت بالایی در برابر شکستگی دارد. دارای پوشش محافظ سفید هستند که باعث تقویت هسته یا همان مغز می‌شوند.
کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج

نمونه هایی از آثار مداد رنگی هنرجویان آموزشگاه نقاشی سیمرغ کرج :

مداد رنگی اثر فاطمه اسدی.
کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج
مداد رنگی اثر فاطمه خانی:
کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج
مداد رنگی اثر راستین تیموری:
کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج
نقاشی مداد رنگی اثر هنرجو فاطمه اسدی:
کلاس نقاشی مداد رنگی در کرج