آموزش سیاه قلم در کرج

سیاه قلم، طراحی پایه و اساس هنرهای تجسمی است. آموزشگاه نقاشی سیمرغ، با تجربه اندوزی 30 ساله در امر آموزش صحیح و آکامیک و برخوردار از اساتید مجرب و دانشگاهی توانسته با بهترین روشها، تکنیک سیاه قلم را در سبکهای فتورئال و هایپر رئال به هنرجویان خود بیاموزد.

قیمت تعداد جلسات دوره تعداد جلسات در هفته مدت زمان هر جلسه
1,050,000 تومان 8 1 3.00 ساعت
آموزش سیاه قلم در کرج

زمان بندی کلاس‌های سیاه قلم در کرج:

ظرفیت زمان روز
دارد 13:00 - 10:00 شنبه
دارد 20:00 - 17:00 دوشنبه
دارد 13:00 - 10:00 چهارشنبه
دارد 20:00 - 17:00 پنج شنبه

تذکر: کلاس‌ها طبق جدول زمان بندی بالا، همیشه دایر میباشد و زمان خاصی برای شروع دوره وجود ندارد. چون با تک تک افراد به صورت انفرادی کار میشود، در صورتی که زمان مورد نظر شما، ظرفیت آن پر نباشد، میتوانید درآن زمان ثبت نام کنید.


درباره‌ی دوره آموزش سیاه قلم در کرج:

آموزش سیاه قلم در کرج

نقاشی های سیاه قلم، عموما با مداد سیاه گرافیتی یا مداد کنته با پودر ذغال و قلم مو بر روی زمینه های سفید مقوایی یا کاغذ انجام میپذیرد. البته در آموزشگاه سیمرغ بر روی بوم با رنگ آکرلیک و ذغال نیز آموزش داده میشود. در این تکنیک سایه ها و تاریک روشنها با کم و زیاد شدن قشر وسیله طراحی، و تغییر تراکم آن بر روی زمینه ایجاد میشوند. به عبارتی نقاط روشن تر اثر، نقاطی است که قشر مداد یا ذغال، تراکم کمتری داشته و سفیدی زمینه، خود را از میان قشری که با وسیله طراحی بر روی کاغذ ایجاد شده، نمایان میکند. هرچه قشر مداد یا ذغال کمتر باشد، سفیدی کاغذ نمایان تر است و سایه ها و تُن های روشنتری ایجاد میشود، که امروزه جهت بوجود آوردن تنالیته ها از پودر ذغال و قلم مو استفاده میشود.
آموزش سیاه قلم در کرج

آموزش سیاه قلم در کرج

آموزش سیاه قلم بیشتر بر روی عناصری تمرکز دارد که نشان دهنده نور، روشنایی و سایه پردازی هستند. هنرمند، با استفاده از نقاشی سیاه قلم و به کارگیری رنگ های سیاه و سفید تکنیک های خاص و جذابی را که برای این هنر مورد نیاز می باشد را پیاده سازی می کند. یکی از مهمترین ویژگی های این اثر، خلق طرح های پایدار و هنری بسیار زیبا در انواع خطی، بافتی و سایه روشن می باشد. آموزش سیاه قلم باعث می شود که هنرمند با استفاده از تکنیک های آن آثار بسیار بی نظیر و حیرت انگیزی را خلق کند.
کلاس سیاه قلم در کرج

آموزش سیاه قلم در کرج

این نوع نقاشی معولاً به صورت فتو رئال و هایپر رئال انجام می شود و هنرمند به جای استفاده از مدل زنده، از روش جزء به کل استفاده می کند. به عبارت دیگر هنرمند با استفاده از یک عکس با کیفیت از مدل خود، با دقت و ریزبینی آن را بازسازی می کند. امروزه علاوه بر طراحی چهره سیاه قلم، طراحی منظره ویا حیوانات با مداد کنته نیز محبوبیت بسیار زیادی در بین هنرمندان و هنرجویان پیدا کرده است.
کلاس سیاه قلم در کرج

کلاس سیاه قلم در کرج

سیاه قلم معادلی در لاتین ندارد وبه آن همان طراحی گفته میشود در واقعیت در بین هنرمندان ایرانی لفظ سیاه قلم استفاده و جایگاهی در مجامع بین الملی و حتی دانشگاهای هنر ندارد وتکنیکی است که بین عموم مردم ایران به این عنوان جا افتاده است . اینکه این واژه از کی و چگونه ترویج شده و تاریخچه دقیق آن چیست، اطلاعات موثق و کاملی را هنوز نیافته ایم. نقاشی های سیاه قلم عموما با مداد سیاه گرافیتی یا مداد کنته با پودر ذغال و قلم مو بروی زمینه های سفید مقوایی یا کاغذ انجام میپذیرد البته در آموزشگاه نقاشی سیمرغ بروی بوم با رنگ آکرلیک و ذغال نیز آموزش داده میشود .
کلاس سیاه قلم در کرج

آموزشگاه نقاشی سیاه قلم در کرج

ابزارها و وسایل مورد نیاز برای آموزش سیاه قلم : امروزه برای آموزش سیاه قلم از ابزارها و وسایل گوناگونی استفاده می شود که اصلی ترین و در واقع ابزار پایه این تکنیک, ذغال و مداد کنته ، پودر تیره و روشن ذغال , قلم موهای زبر و نرم, می باشد که از پودر روشن برای ترسیم نقاط روشن تر، مانند پوست و از پودر تیره برای ترسیم نقاط تیره تر مانند پس زمینه موها استفاده می شود. انواع گوناگونی از مداد کنته نیز وجود دارد که برای آموزش سیاه قلم مورد استفاده قرار می گیرد که بیشتر برای ترسیم خطوط و یا جزئیات بیشتر کاربرد دارند. بخش مهم وسایل مورد نیاز آموزش سیاه قلم در آموزشگاه نقاشی سیمرغ به شرح زیر میباشد که میبایست قبل از شروع کلاس توسط هنر جو تهیه گردد.
آموزشگاه نقاشی سیاه قلم در کرج

آموزش سیاه قلم در کرج

مداد سیاه قلم که بهترین برند موجود در بازار آن فابر کاستل میباشد , بهتر است در دو نوع سافت و مدیوم تهیه گردد , ذغال فشرده کرتا کالر در دو نوع هارد تخت مکعبی و سافت گرد ,محو کن کرتا کالر در 3 سایز مختلف ریز , متوسط و بزرگ ,پودر ذغال و کنته کرتا کالر.
کلاس سیاه قلم در کرج

آموزش سیاه قلم در کرج

انواع مقواهای متفاوتی در بازار موجود است که بنا بر تجربه اساتید آموزشگاه سیمرغ بهترین مقوای موجود جهت نقاشی سیاه قلم فابریانو 160 گرم طراحی میباشد. پاک کن در دو نوع, اتودی منو زیرو و مدادی برس دار فابر کاستل , قلم موی زبان گربه ای برند رهاورد صادراتی در دو سایز 6 و 8 , قلم موی آرایشی رهاورد در دو سایز 1 و 4 .
آموزش سیاه قلم در کرج

بهترین کلاس نقاشی سیاه قلم در کرج

آموزشگاه نقاشی سیمرغ برگزار کننده بهترین کلاسهای نقاشی در کرج مفتخر است که با تجربه اندوزی 30 ساله خود زیر نظر استاد جمشید انصاری با سابقه تدریس در دانشگاههای هنر ایران، بهترین کلاس نقاشی سیاه قلم در کرج را با روشهای هایپر رئالیسم و رئالیسم و ...برگزار می نماید.
بهترین کلاس نقاشی سیاه قلم در کرج