لینک کوتاه مقاله
تگ‌ها
  • رنگ روغن نقاشی
  • لوازم نقاشی رنگ روغن
  • ابزار نقاشی رنگ روغن
  • آموزش نقاشی رنگ روغن
  • لوازم مورد نیاز نقاشی
به اشتراک گذاری

لوازم مورد نیاز نقاشی رنگ روغن

اگر بخواهید نقاشی روی بوم را با رنگ روغن تجربه کنید، وسایلی همچون قلمو های مختلف، بوم نقاشی، کاردک، پالت، روغن بزرک، خشک کن و رنگ های اصلی و پایه را نیاز دارید. در این مقاله به معرفی وسایل و ابزار مورد نیاز برای شروع رنگ روغن پرداخته میشود.

تاریخ انتشار لوازم مورد نیاز  نقاشی رنگ روغن تاریخ انتشار: 1400/04/06

قلمو:

قلم موی تخت برای شروع کار مناسب می باشد (سایزهای مختلف آن در بازار موجود است.) علاوه بر قلموهای تخت، قلم موی بادبزنی و زبان گربه ای هم برای نقاشی شما بسیار مفید خواهد بود . از این قلم مو ها می توان برای مخلوط کردن رنگ، کشیدن بوته ها، چمن، شاخ و برگ درختان و هایلایت استفاده کرد. من از بهترین برند موجود در بازار، پارس آرت سری 2020 را معرفی میکنم جهت توضیحات بیشتر به مقاله انواع قلم مو های نقاشی مراجعه نمایید.
لوازم مورد نیاز  نقاشی رنگ روغن

رنگ روغن:

برای شروع سراغ برندهای خیلی گران نروید، برند ریوز برای شروع کار شما، مناسب میباشد. اگر میتوانید بیشتر هزینه کنید از برند وینزور استفاده نمایید که تمامی رنگهای مورد نیاز شما موجود است. رنگهای ایرانی وستا خیلی جهت انجام کار مناسب نیست ولی اگر بودجه شما به انداره کافی نیست ،خود را از لذت نقاشی محروم نکنید و از رنگهای چینی بازار و یا وستا استفاده نمایید.جهت خرید رنگ و شناخت بیشتر به مقاله انواع رنگ روغن نقاشی مراجعه نمایید.
بهترین رنگ های رنگ روغن

روغن بزرک:

بهتر است از روغن بزرک های خارجی استفاده گردد که بهترین آن برند وینزور میباشد. ولی به دلیل گران بودن می توان از روغن بزرک وستا نیز استفاده نمود. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله کاربرد روغن بزرک در نقاشی رنگ روغن مراجعه نمایید.
روغن بزرک رنگ روغن

کاردک نقاشی:

جهت ترکیب رنگها روی پالت نقاشی و همچنین برداشتن رنگ از پالت و انتقال آن به بوم از کاردک استفاده میشود. کاردک ها در بازار به صورت فلزی و هم چوبی و یا پلاستیکی و با تیغه ها و اندازه های متعدد مشخصی موجود هستنند. برخی از این کاردک ها که با دسته صاف در بازار وجود دارند برای کار روی پالت، ترکیب رنگ ها و یا تمیز کردن رنگ از پالت بکار می روند . این در حالیست که کاردک های نقاشی با دسته های زاویه دار ساخته و ارائه می شوند که باعث می شوند مفصل های انگشت هنرمند با سطح رنگ ها برخورد نکند.کاردکهای سری شش تایی ریوز میتواند گزینه خوبی جهت خرید باشد.
کاردک نقاشی

بوم نقاشی

بوم نقاشی اساس کیفیت کارشماست و اگر جنس خوبی نداشته باشد هر چه قدر هم نقاش ماهری باشید، پایان کار شما آن طور که می خواهید از آب در نمی آید. در نتیجه پی ساختمان خود را درست بچینید تا بعدها متضرر اشتباهات اولیه نشوید .پارچه بوم معمولا از جنس های مختلفی مانند کتان و پلی استر و کرباس ساخته می شود که اکثر نقاشان کار با پارچه کتان را با کیفیت تر می دانند و بد نیست این را هم بدانید که هرچه قدر نوع پارچه به کار رفته روی بوم ، ضخیم تر باشد کیفیت کار شما نیز بهتر خواهد بود.جهت تهیه بوم مناسب به مقاله انواع بومهای نقاشی مراجعه نمایید.
آموزش نفاشی رنگ روغن