لینک کوتاه مقاله
تگ‌ها
  • آموزش سیاه قلم در کرج
  • کلاس سیاه قلم در کرج
  • آموزشگاه نقاشی سیاه قلم در کرج
  • نقاشی سیاه قلم
  • ابزار مورد نیاز سیاه قلم
به اشتراک گذاری

نقاشی سیاه قلم و آموزش تکنیکهای آن

این روز ها روش ها و تکنیک های زیادی برای آموزش سیاه قلم و استفاده از زغال و قلم مو وجود دارد که به تمامی این تکنیک ها نقاشی سیاه قلم گفته می شود. امروزه نقاشی سیاه قلم به یکی از جذاب ترین و محبوب ترین نقاشی ها در نزد هنرجویان تبدیل شده است.

تاریخ انتشار نقاشی سیاه قلم و آموزش تکنیکهای آن تاریخ انتشار: 1400/05/22
امروزه برای آموزش سیاه قلم از ابزارها و وسایل گوناگونی استفاده می شود که اصلی ترین و در واقع ابزار پایه این تکنیک، زغال و مداد کنته می باشد. یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده برای آموزش سیاه قلم، پودر تیره و روشن می باشد که از پودر روشن برای ترسیم نقاط روشن تر، مانند پوست و از پودر تیره برای ترسیم نقاط تیره تر مانند پس زمینه موها استفاده می شود. انواع گوناگونی از مداد کنته نیز برای آموزش سیاه قلم مورد استفاده قرار می گیرد که بیشتر برای ترسیم خطوط و یا جزئیات بیشتر کاربرد دارند.
برای آشنایی بیشتر با ابزار میتوانید به مقاله ابزارهای مورد نیاز سیاه قلم مراجعه کنید.
کلاس سیاه قلم در کرج
در نقاشی سیاه قلم به جای اینکه هنرجو با رنگ های بسیار متنوعی که در نقاشی رنگ و روغن وجود دارد، درگیر شود، تنها از طیف رنگ های خاکستری و مشکی استفاده می کند و به همین دلیل هنرجو تمرکز بیشتری بر روی سایه روشن خطوط و ترکیب بندی کار دارد و این تمرکز باعث خلق آثار هنری بسیار زیبا و جذابی می شود.
این نوع نقاشی معولاً به صورت فتو رئال و هایپر رئال انجام می شود و هنرمند به جای استفاده از مدل زنده، از روش جزء به کل استفاده می کند. به عبارت دیگر هنرمند با استفاده از یک عکس با کیفیت از مدل خود، با دقت و ریزبینی آن را بازسازی می کند. امروزه علاوه بر طراحی چهره سیاه قلم، طراحی منظره با مداد کنته نیز محبوبیت بسیار زیادی در بین هنرمندان و هنرجویان پیدا کرده است.
کلاس سیاه قلم در کرج
اساسا تعریف ما از نقاشی سیاه قلم چیست و تفاوت آن با نقاشیهای دیگر در چه میباشد، ما را در استعمال واژه ها به شکلی صحیح تر و در جای مناسبتر و درستتر آنها، راهنمایی میکند. یکی از اساسی ترین تفاوتها، در این مسئله نمود پیدا میکند که تیره و روشناییها، در اثر هنری مورد نظر، چگونه ایجاد شده اند؟ اساس یک اثر هنری تجسمی را تیره روشن و یا همان سایه روشنها (که اصطلاحا تنالیته نامیده میشود) تشکیل میدهد.
نحوه برخورد خالق اثر با این تیره روشنها و تکنیک بکار گرفته شده برای نمایش آنها، متفاوت بوده و سر منشا دسته بندی و وجه تمایز مابین نقاشی سیاه قلم با سایر تکنیکها میتواند قرار گیرد. در سیاه قلم چنانچه مرسوم است تُن ها و تاریک روشناییها، با کم و زیاد شدن قشر و اثر وسیله و ابزار طراحی (مانند مداد یا زغال یا آبمرکب و غیره) بروی کاغذ یا هر زمینه دیگری که برای طراحی در نظر گرفته شده باشد، بوجود می آیند.
مدل سیاه قلم
نقاشی های سیاه قلم عموما با مداد سیاه گرافیتی یا با پودر ذغال و قلم مو بروی زمینه های سفید مقوایی یا کاغذ انجام میپذیرد. در این تکنیک سایه ها و تاریک روشنیها با کم و زیاد شدن قشر وسیله طراحی، و تغییر تراکم آن بروی زمینه ایجاد میشوند. به عبارتی نقاط روشنتر اثر، نقاطی است که قشر مداد یا زغال، تراکم کمتری داشته و سفیدی زمینه، خود را از میان قشری که با وسیله طراحی بروی کاغذ ایجاد شده، نمایان میکند. هرچه قشر مداد یا زغال کمتر باشد، سفیدی کاغذ نمایان تر است و سایه ها و تُن های روشنتری ایجاد میشود. اما مثلا در یک نقاشی رنگ روغن، قسمتهای روشن کاملا با رنگهای روشن تر پوشیده شده و زمینه در نمایش روشنی نقشی ایفا نمیکند.
آموزش سیاه قلم
آموزشگاه نقاشی سیمرغ با تجربه اندوزی 30 ساله در امر آموزش صحیح و آکامیک و برخوردار از اساتید مجرب و دانشگاهی توانسته با بهترین روشها، تکنیک سیاه قلم را در سبکهای فتورئال و هایپر رئال به هنرجویان خود بیاموزد. برای آشنایی با دوره های آموزشی سیاه قلم، میتوانید به کلاس آموزش سیاه قلم آموزشگاه نقاشی سیمرغ کرج مراجعه نمایید.
آموزش سیاه قلم در کرج